همه چیز درباره نویسنده کتاب مسخ

اگر علاقه‌مند هستید که همه چیز درباره نویسنده کتاب مسخ را بدانید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. مسخ یکی از پرآوازه‌ترین آثار فرانتس کافکا است. کافکا یک نویسنده آلمانی زبان است که به نظر بسیاری از منتقدان و صاحب نظران، آثار او جزو گران‌مایه‌ترین آثار ادبیات غرب است. از کافکا آثار نسبتا زیادی باقی مانده است. داستان‌های بلند، داستان‌های کوتاه و مجموعه‌ای از نامه و یادداشت‌های شخصی جزو آثاری هستند که از این نویسنده آلمانی زبان به فارسی برگردانده شده است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید کافکا از دوست صمیمی خود، ماکس برود، خواسته بود که تمامی آثارش پس از مرگ سوزانده شوند اما ماکس از این وصیت پیروی نکرد و تمام اثار کافکا حتی داستان‌های نیمه تمام وی را به چاپ رساند. آثار کافکا در زمانی که او در قید حیات بود نتوانست توجه افراد را به خود جلب کند. اما پس از مرگ کافکا در سن 40 سالگی بر اثر بیماری سل، آثار کافکا بسیاری از منتقادان ادبی را به تحسین وا داشت.

آثار کافکا زبان مخصوص به خود را دارند از همین‌رو ترجمه آن‎ها به راحتی ممکن نیست و برخی از ترجمه‌های آثار او نمی‌توانند رضایت کامل خواننده را کسب کنند. اگر به دنبال بهترین ترجمه کتاب مسخ و دیگر آثار کافکا می‌گردید، می‌توانید آثار این نویسنده آلمانی را با ترجمه علی اصغر حداد بخوانید. مسخ یکی از نام آشناترین آثار این نویسنده است که جزو رمان‌های ناتمام کافکا به شمار می‌رود. برای خرید اینترنتی کتاب مسخ با ترجمه علی اصغر حداد می‌توانید به وبسایت انتشارات نشر ماهی مراجعه کنید. تمام آثار کافکا از سوی نشر ماهی با ترجمه علی اصغر حداد به چاپ رسیده است.

فرانتس کافکا کیست

فرانتس کافکا (Franz Kafka) یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان آلمانی زبان است. امکان ندارد دوست‌دار ادبیات و کتاب باشید اما نام کافکا و آثار او به گوشتان نخورده باشد! آثار کافکا همگی جزو تاثیرگذارترین آثار در ادبیات غرب به شمار‌ می‌روند. کافکا در 3 ژوئن 1924 و در سن 40 سالگی بر اثر بیماری سل درگذشت. کافکا در طول حیات خود چندین داستان کوتاه منتشر کرد که تنها بخش کوچکی از آثار او را شامل می‌شود.

اما نکته قابل توجهی که راجع‌به رمان‌های بلند او وجود دارد این است که هیچ یک از این داستان‌های بلند به پایان نرسیدند و در زمان حیات کافکا نیز نتوانستند توجه زیادی را به سوی خود جلب کنند. کافکا در وصیت نامه‌ای به دوست خود، ماکس برود، از او خواسته بود که تمام آثارش پس از مرگ سوزانده شوند. اما ماکس از این وصیت سرپیچی کرد و رمان‌های بلند کافکا را به چاپ رساند. امروزه پرآوازه‌ترین آثار کافکا رمان کوتاه مسخ، رمان ناتمام قصر و رمان محاکمه هستند؛ همان آثاری که کافکا درخواست کرده بود که پس از مرگش سوزانده شوند!

تحصیلات فرانتس کافکا؛ نویسنده کتاب مسخ

فرانتس کافکا پس از اخذ مدرک دیپلم، مشغول به آموختن رشته شیمی دانشگاهی در پراگ شد. پس از دو هفته کافکا رشته تحصیلی خود را به حقوق تغییر داد و این اقدام آینده روشن‌تری را برای فرانتس رقم زد. یکی از دلایلی که کافکا رشته حقوق را انتخاب کرده بود این بود که در صورت تحصیل در این رشته، فرصت بیشتری برای شرکت در کلاس‌های ادبیات آلمانی و هنر داشت.

کافکا پس از فارغ التحصیلی در رشته دکترای حقوق در سال 1906، وارد دنیای کار شد. هر چند کافکا هیچ زمان با عشق و علاقه این کار را انجام نمی‌داد، اما همیشه در انجام کارهایش دقیق و پیگیر بود و این منجر به ترفیع‌های پی‌درپی برای این نویسنده آلمانی زبان شده بود. شاید براتان جالب باشد که بدانید کافکا در زمانی که در موسسه بیمه حوادث کارگری مشغول به کار بود، کلاه ایمنی را اختراع کرد و به واسطه این اختراع خود و کمکی که به کاهش تلفات جانی کارگران کرده بود، مدال افتخار دریافت کرد.

 در این میان و همزمان با انجام این فعالیت‌ها، کافکا به همراه دو تن از دوستان صمیمی خود، پراکس برود و فلیکس ولش، فعالیت‌های ادبی خود را ادامه می‌دادند. کافکا از ساعات بیکاری خود برای نوشتن استفاده می‌کرد و دوستان او نیز می‌دانستند که این کاری است که فرانتس با نهایت عشق و علاقه خود انجام می‌دهد.

بهترین آثار کافکا

همان‌طور که کمی پیش خواندید رمان‌های مسخ، قصر و آمریکا جزو پرآوازه‌ترین آثار کافکا به شمار می‌روند. این داستان‌ها ناتمام ماندند چراکه کافکا از آن‌ها راضی نبود و نمی‌خواست دست به چاپ کردن آن‌ها بزند. اگرچه این نوشته‌ها در زمان حیات کافکا نتواسته بود توجه مردم را به خود جلب کند اما پس از مرگش خیلی زود حواس و توجه مردم و منتقدان معطوف این آثار شد. در ادامه می‌خواهیم به نقد و بررسی یکی از برجسته‌ترین آثار کافکا، داستان کوتاه مسخ، بپردازیم.

کتاب مسخ اثر کافکا

یکی از بهترین آثار کافکا، داستان کوتاه مسخ است که بسیاری معتقدند این روایت بخشی از یک داستان بلند است که ناتمام مانده است. مسخ روایتگر داستان یک بازرگان جوان به نام گرگور زامزا است. یک روز صبح وقتی گرگور زامزا از خوابی آشفته بیدار شد، دید در تخت خواب به حشره‌ای بزرگ تبدیل شده است! همین توصیف کافی است که علاقه‌مندان به آثار کافکا را به سمت این کتاب در قفسه‌های یک کتابخانه بکشاند!

بسیاری از منتقدان و صاحب نظران هم عقیده هستند که کیلد درک کافکا و آثار او علی الخصوص داستان مسخ، فهم رابطه او با پدرش است. هرچند کافکا در هیچ یک از آثار خود به صورت مستقیم راجع‌به رابطه خویش با پدر ننوشته بود اما روانشناسی آثار این نویسنده مشخص می‌کند که آثار کافکا حول چیزهایی می‌چرخد که او به عنوان پسر هرمان کافکا، پدری مستبد و بی احساس، تجربه کرده بود. بخش کوچکی از آثار فرانتس کافکا، نامه‌ها و یادداشت‌های شخصی او هستند که قرار نبوده به چاپ برسند. اما امروز تمامی این یادداشت‌های شخصی را می‌توانید به زبان فارسی بخوانید.

بهترین ترجمه کتاب مسخ

ترجمه آثار کافکا بسیار دشوار و در بسیاری از مواقع نیز غیر ممکن است. به همین خاطر ممکن است این کتاب را با ترجمه‌ای خوانده باشید که نتوانسته باشد رضایتتان را جلب کند. به گفته علی اصغر حداد، مترجم تمام آثار کافکا در نشر ماهی، کافکا نویسنده‌ای است که به هیچ ایسم و مکتبی در نمی‌آید و در هیچ یک از آثارش به یک سبک تقلیدپذیر تن نداده است.

نوشته‌های کافکا شاخصه‌های زبانی خودشان را دارند. از همین‌رو برای ترجمه بهتر این آثار تنها رفتن به سراغ نقد و بررسی‌هایی که از کافکا شده است کافی نیست. برای شناخت دنیای این نویسنده باید به سراغ خودش رفت و عمیق‌تر با دنیای او آشنا شد. علی اصغر حداد را می‌توان یکی از بهترین مترجم‌های آثار کافکا دانست.

خرید اینترنتی کتاب مسخ و دیگر آثار کافکا

برای خرید اینترنتی کتاب مسخ و دیگر آثار فرانتس کافکا با ترجمه علی اصغر حداد که از سوی انتشارات نشر ماهی به چاپ رسیده است، می‌توانید مستقیما به سایت نشرماهی مراجعه کنید و کتاب‌های مورد نظر خود را به صورت اینترنتی خریداری کنید. کتاب مسخ در 184 صفحه و قطع جیبی در سال 1387 از سوی نشر ماهی به چاپ رسید.

 

ساندویچ پانل چیست؟

مقدمه :

ساندویچ پانل

ساندویچ پانل جایگزین مناسبی است برای مصالح سنتی یعنی اجری وسیمانی است


که می توان با اطمینان کامل ان را در نظر گرفت، زیرا مزایای بسیاری نسبت به این مصالح دارد

از جمله سبک بودن ، تحویل و نصب بسیار راحت و سریع،قیمت مناسب ،از لحاظ کاهش هزینه های ساخت و ساز مقرون به صرفه است ،ودرمصرف انرژی ها بسیارصرفه جویی می شود.ساندویچ پانل سازه ای می باشد،که از چند لایه متصل به هم تشکیل شده است .لایه های ساندویچ پانل هر کدام خاصیت فیزیکی ومیکانیکی دارند ومختص به مکانی با کاربرد خاص است .ولی در حالت کلی به دو نوع ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی مورد استفاده قرار می گیرد.

مشخصات ساندویچ پانل دیواری و سقفی

ساندویچ پانل دیواری سقفی :از سه لایه تشکیل شده است دو ورق فولادی و هسته ی میانی به عنوان عایق می باشد ورق های ساندویچ پانل ، ورق الومینیوم : به ورق های نازکی گفته میشودکه قابل انعطاف ،خم کردن است و به دلیل نرم بودن ان راحت به دور اجسام پیچیده میشود،ویژگی خاص ان ضد خوردگی می باشد.ورق گالوانیزه ورقی است با خاصیت ضد خوردگی ، وزن سبک واتصال قوی ومستحکم است. فولاد اهن است که در فلز روی غوطه ور شده است ورق الوزینک ورقی است که ازالومینیوم و روی و سیلکون تشکیل شده است که دچار خوردگی وزنگ زدگی نمی شود این خواص موجب طول عمر بالای ورق ها می شود و عایق میانی این سازه از پلی یورتان ،پلی استایرن ،پشم سنگ و پشم شیشه است که خواص همه ی این فوم های عایق ضدحریق هستند.مهمترین این فوم ها فوم پلی یورتان است که نسوز یا کندسوز بودن ان قوی تر از باقی فوم های عایق است از ورق الوزینک هم بسیار استفاده می کنند.در دو نوع خام و رنگی دربازار موجود است ورق خام گران تر از ورق رنگی کوره ای است

مشخصات فنی ورق های ساندویچ پانل

چیلان ساندویچ پانل انتخاب یک نوع ازساندویچ پانل بستگی به شرایط  نوع سازه یا ساختمان دارد که شامل دیوار های داخلی و خارجی و سقف می باشد و همچنین دمای محیط داخلی و اب و هوای منطقه مورد نظراست یکی دیگراز عوامل مهمی است که در انتخاب ساندویچ پانل باید در نظر گرفته شود.ساندویچ پانل ها منحصر به فرد هستندعملکرد حرارتی بالا، تداوم عایق،حداقل نشت هوا و از بین بردن تراکم حفره بین سازه های دیواری و سقفی را فراهم می کند،نتیجه استفاده از این سازه ساختمانی ایمن  و زیبا را در اختیار ما قرار می دهد.که این فواید در محیط ها با رطوبت بالا و ساحلی برای پوشش این مناطق بسیار مفید است .ورق گالوانیزه و ورق الوزینک به صورت رولی موجود هستند که ضخامت این ورق ها میتواند:ورق الوزینک 70سانتیمتر شروع می شود تا130سانتی متر می باشد ، ورق الومینیوم از0.2میلیمتر تا2میلیمتر برای مصارف ساختمانی باشد.ضخامت پانل ها از 4 ،6،8سانتی متر برای ساندویچ پانل دیواری و برای ساندویچ پانل سردخانه ایی از 10،12.5،15،18،20سانتی متر وساندویچ پانل سقفی عرض 1.08متر که مفید ان 1.01متراست و طول تمام این ساندویچ پانل ها از 1متر تا 12متر به دلخواه تقاضا کننده است.

ضخامت ساندویچ پانل

این پانل ها در ضخامت 4 الی 25 سانتی متر و به طول دلخواه برحسب سفارش تولید می گرددو این امکان به مشتری کمک می نماید تا کاهش قابل توجهی در هزینه حمل ،نصب ودورریز به عمل آورد ساندویچ پانل ها از 5 لایه تشکیل شده است لایه محافظ درونی وبیرونی ودولایه چسب مخصوص عایق عایق پلی یورتان فوم داخل ساندویچ پانل نیزازجنس فوم پلی یورتان با دانسیته 40 کیلوگرم برمتر مربع می باشد .

ویژگی های ساندویچ پانل:              

·         مقرون به صرفه بودن ،عمر بالا

·         تحمل قابل توجه فشار بار

·         چسبندگی فوم به ورق

·         مقاومت شیمیایی

·         وزن سبک

·         عایق دربرابر صدا

·         مقاوم در برابر اتش

·         عایق در برابر رطوبت

·         عایق در برابر سرما و گرما

 

سوالات متداول

قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل چقدر است؟

قیمت ساندویچ پانل ها بسته به نوع و مواد به کار رفته در آن متفاوت خواهد بود. برای دریافت لیست قیمت کلیک کنید

بهترین تولید کننده ساندویچ پانل کدام شرکت است؟

هر شرکت دارای پانل های به خصوصی است و نمیتوان به صورت دقیق مشخص کرد کدام شرکت دارای بهترین پانل در ایران است

 

منبع محتوا: کارخانه آریا بارون توس

چگونه مانتو انتخاب کنیم؟ - راهنمای کامل انتخاب مانتو با توجه به تیپ بدنی

 

چگونه مانتو انتخاب کنیم؟ - راهنمای کامل انتخاب مانتو با توجه به تیپ بدنی

یکی از لباس های ضروری برای خانم های ایرانی مانتوست . انتخاب و خرید هر چیزی که بر روی زیبایی و جذابیت خانم ها تاثیر مستقیم داشته باشد مطمئنا سخت است.
وجود تنوع زیاد مانتو (مانتو ساده، مانتو مجلسی، مانتو اسپرت دخترانه، مانتو اداری .ویژه خانم های شاغل، مانتو دانشجویی و …) که هر کدامشان در هزاران طرح و نقش، رنگ، جنس و قیمت مختلف وجود دارند. مطمئنا سختی این قصه را بیشتر میکند. ما سعی کرده ایم تمام (و یا حداقل اصلی ترین) نکاتی که لازم هست. برای خرید مانتو در نظر بگیرید را جمع آوری کنیم. مطمئنا تجربیات شما فراتر از این نوشته هاست. با بلیک همراه باشید.

ویژگی‌های مانتو مناسب

بدون شک جذابیت، ترکیب رنگ مناسب، نوع دوخت و البته یک پارچه مرغوب و هماهنگ با نوع کاربرد .از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک مدل مانتو است. ابتدا باید با اسم انواع پارچه‌های مانتویی آشنا شویم .سپس با شناخت در مورد هر کدام اطلاعات جامع کسب کنیم. دانستن خصوصیات هر کدام از پارچه‌ها می‌تواند در خرید پارچه به شما کمک ویژه‌ای کند.

هر خانمی در خرید مانتو مناسب ابتدا به رنگ مانتو توجه می‌کند. سپس طرح و مدل آن را ارزیابی می‌کند . پس از آن پارچه مانتویی را لمس می‌کند. اگر تمامی این سه مرحله به خوبی پیش رود و مورد پسندش باشد. سپس درخواست پرو دارد تا آن را در تن مشاهده کند. مانتوهایی که کاربری روزانه دارند و مکرر از آن‌ها استفاده می شود باید به معنای واقعی تن خور مناسبی داشته باشد. دارای جیب بوده و از دکمه‌ها (به طور مثال ۴ دکمه) یا زیپ خور مناسبی بهره برده باشند. دست و پاگیر نبوده و در پایان از لحاظ رنگ هم مناسب باشد با بتوان همه جا از آن استفاده کرد. همه این موارد باید در کنار زیبایی که به شما می‌دهد. بتواند با نزدیک شدن فصل گرما، لباس مناسبی هم برای بهار و تابستانتان باشد. البته ناگفته نماند که استفاده از کلاه درست در کنار مانتو می تواند استایل شما را به شدت جذاب تر کند.

جدای از اینکه انتخاب خود مانتو مهم است باید بدانید که می خواید در چه استایلی می خواهید از آن استفاده کنید که خود این قضیه نیاز به این دارد که استایل خود  را بشناسید.

مانتو مناسب افراد درشت اندام و چاق

از خرید مانتو‌های کوتاه و تنگ و مانتو‌هایی که دارای کمرهای کشی هستند خودداری کنید. مانتو شما باید کاملا متناسب با اندام شما باشد .نه خیلی تنگ نه خیلی گشاد، اگر سایز مناسب خود را پیدا نمی‌کنید شروع به دوخت مانتویی طبق سایز خود کنید. استفاده از نقش‌های راه راه افقی و شطرنجی در مدل مانتویتان سبب درشت‌تر نشان دادن شما خواهد شد. خرید مانتو‌هایی که دارای شکاف‌های جانبی هستند برای اندام شما مناسب‌تر است.همچنین شما را به هنگام حرکت کمتر اذیت خواهند کرد.

 

مانتو مناسب افراد با شکم بزرگ

از خرید مانتو‌هایی که از قسمت کمر تنگ هستند خودداری کنید .زیرا با پوشیدن این نوع مانتو شکم شما بزرگ‌تر از آنچه هست نشان داده خواهد شد. از مانتوهایی که یک طرف لباس بر روی طرف دیگر پیچیده می‌شود یا یک فرم راسته دارند استفاده کنید . سعی کنید مانتوهایی را انتخاب کنید که در قسمت کمر و میانی بدن جیب، پلیسه و چین نداشته باشند.

 

مانتو مناسب افراد با سینه کوچک

برخی از خانم‌ها دارای سینه‌های کوچکی هستند این افراد برای انتخاب مانتو باید به برخی نکات توجه کنند. زنان دارای سینه‌های کوچک که اندام گلابی شکلی دارند و نیمه پایین بدن آن‌ها از نیم‌تنه بالایی آن‌ها بزرگ‌تر و سنگین‌تر است باید برای ایجاد تعادل، مانتوهای طرح‌دار و رنگ روشن با شلوارهای تکرنگ و ساده بپوشند اما همانطور که قبلا هم در دنیای مد نمناک توضیح دادیم اگر مانتو طرح‌دار انتخاب نمودید هرگز طرح‌های خیلی بزرگ را انتخاب نکنید و مانتو‌هایی که طرح‌های متوسطی دارند را انتخاب کنید. این افراد باید مانتوهایی انتخاب کنند که در قسمت سینه خود تزئینات دارند زیرا وجود تزئینات در ناحیه سینه موجب می‌شود سینه‌ها بزرگ‌تر به نظر برسند.

 

این افراد برای بزرگ‌تر نشان دادن سینه خود باید مدل‌هایی را انتخاب کنند که درست زیر سینه جمع می‌شود. این افراد برای بزرگ‌تر نشان دادن سینه خود باید پارچه‌های بافت دار یا براق را انتخاب نمایند. خانم‌های که سینه کوچک دارند برای بزرگ‌تر به نظر رسیدن سینه شان باید از مانتوهایی که در قسمت سینه دارای دگمه، تزئینات ، قلابدوزی و گلدوزی هستند، استفاده کنند.

 

مانتو مناسب افراد افراد قد بلند

خرید مانتویی که کاملا یک رنگ است قد شما را بلند‌تر از آنچه هستید نشان می‌دهد پس هر‌گاه به دنبال این هستید که کوتاه‌تر و مناسب‌تر از قد‌تان نشان دهید باید تیپ‌تان یک‌دست نباشد و حداقل از دو رنگ در تیپ‌تان استفاده کنید و به این نکته توجه کنید که رنگ‌ها در کنار هم هارمونی زیبایی را ایجاد کنند. مانتوهای خیلی کوتاه نیز قد بلند شما را بیشتر نمایان خواهند کرد بهتر است از مانتوهایی استفاده کنید که انحنای بدنتان را بیشتر نمایان کند مثل مانتو‌های کمردار.

 

مانتو مناسب افراد ریز اندام و قد کوتاه

خانم‌های که قد کوتاهی دارند باید مانتوهایی را انتخاب نمایند که قدشان را بلندتر از آنچه هستند نشان دهد . این خانم ها باید در انتخاب مانتو دقت کنند و برخی نکات  را مد نظر بگیرند. خانم‌های ریز جثه و قد کوتاه بهتر است از مانتوهایی که راه‌های عمودی باریکی استفاده کنند زیرا وجود خطوط عمودی آنها را بلندتر نشان می‌دهد. خانم‌های قد کوتاه نباید مانتوهای خیلی بلند انتخاب کنند زیرا موجب می‌شود که کوتاه‌تر دیده شوند ، مانتوهای که قد آن‌ها تا روی زانو هست برای این خانم‌ها مناسب‌تر است و قد آن‌ها را بلند‌تر نشان می‌دهد.

 

خانم‌های قد کوتاه نباید مانتوهای گشاد و کلوش انتخاب کنند زیرا آن‌ها را چاق و کوتاه‌تر نشان می‌دهد. این افراد بهتر است مانتوهای چروک نیز نپوشند. خانم‌های قد کوتاه بهتر است مانتو‌های ساده‌ای که تنگ و قالب تن هستند، انتخاب کنند و اگر سایز آستین و شانه مانتو بزرگ است به خیاط برای درست کردن آن بسپارند.

 

مانتو مناسب افراد با سینه بزرگ

برخی خانم‌ها سینه بزرگی دارند و دنبال مانتوهایی هستند که سینه آن‌ها را کوچک نشان دهد، این گونه مانتو‌ها ویژگی های را دارا هستند که در ادامه برای شما بازگو می‌کنیم. اینگونه خانم‌ها بهتر است، مانتوهایی با بالاتنه گشاد بپوشند تا سینه‌هایشان کوچک‌تر به نظر برسد و از پوشیدن مانتوهای تنگ که اطراف سینه کشیده می‌شود خودداری کنند. خانم‌هایی که سینه بزرگی دارند بهتر است مانتوهایی که در دو طرف دکمه دارند، نپوشند چرا که سبب بزرگ‌تر به نظر رسیدن سینه‌ها می‌شود.

 

برای اینکه توجه‌ها از سمت سینه‌های شما دور شود از لوازم جانبی ، روسری‌های رنگی زیبا ، کفش‌های زیبا استفاده کنید. مانتوهایی که بر روی سینه‌شان جیب دارند باعث جلب توجه به سینه‌های شما می‌شود پس این نوع مانتو‌ها را انتخاب نکنید. مانتوهای پلیسه‌دار و چین‌دار که سبب می‌شوند توجه از سینه‌های شما دور شود ، انتخاب کنید.

 

چگونه مانتو انتخاب کنیم؟ - راهنمای کامل انتخاب مانتو با توجه به تیپ بدنی

 

چگونه مانتو انتخاب کنیم؟ - راهنمای کامل انتخاب مانتو با توجه به تیپ بدنی

یکی از لباس های ضروری برای خانم های ایرانی مانتوست . انتخاب و خرید هر چیزی که بر روی زیبایی و جذابیت خانم ها تاثیر مستقیم داشته باشد مطمئنا سخت است.
وجود تنوع زیاد مانتو (مانتو ساده، مانتو مجلسی، مانتو اسپرت دخترانه، مانتو اداری .ویژه خانم های شاغل، مانتو دانشجویی و …) که هر کدامشان در هزاران طرح و نقش، رنگ، جنس و قیمت مختلف وجود دارند. مطمئنا سختی این قصه را بیشتر میکند. ما سعی کرده ایم تمام (و یا حداقل اصلی ترین) نکاتی که لازم هست. برای خرید مانتو در نظر بگیرید را جمع آوری کنیم. مطمئنا تجربیات شما فراتر از این نوشته هاست. با بلیک همراه باشید.

ویژگی‌های مانتو مناسب

بدون شک جذابیت، ترکیب رنگ مناسب، نوع دوخت و البته یک پارچه مرغوب و هماهنگ با نوع کاربرد .از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک مدل مانتو است. ابتدا باید با اسم انواع پارچه‌های مانتویی آشنا شویم .سپس با شناخت در مورد هر کدام اطلاعات جامع کسب کنیم. دانستن خصوصیات هر کدام از پارچه‌ها می‌تواند در خرید پارچه به شما کمک ویژه‌ای کند.

هر خانمی در خرید مانتو مناسب ابتدا به رنگ مانتو توجه می‌کند. سپس طرح و مدل آن را ارزیابی می‌کند . پس از آن پارچه مانتویی را لمس می‌کند. اگر تمامی این سه مرحله به خوبی پیش رود و مورد پسندش باشد. سپس درخواست پرو دارد تا آن را در تن مشاهده کند. مانتوهایی که کاربری روزانه دارند و مکرر از آن‌ها استفاده می شود باید به معنای واقعی تن خور مناسبی داشته باشد. دارای جیب بوده و از دکمه‌ها (به طور مثال ۴ دکمه) یا زیپ خور مناسبی بهره برده باشند. دست و پاگیر نبوده و در پایان از لحاظ رنگ هم مناسب باشد با بتوان همه جا از آن استفاده کرد. همه این موارد باید در کنار زیبایی که به شما می‌دهد. بتواند با نزدیک شدن فصل گرما، لباس مناسبی هم برای بهار و تابستانتان باشد. البته ناگفته نماند که استفاده از کلاه درست در کنار مانتو می تواند استایل شما را به شدت جذاب تر کند.

جدای از اینکه انتخاب خود مانتو مهم است باید بدانید که می خواید در چه استایلی می خواهید از آن استفاده کنید که خود این قضیه نیاز به این دارد که استایل خود  را بشناسید.

مانتو مناسب افراد درشت اندام و چاق

از خرید مانتو‌های کوتاه و تنگ و مانتو‌هایی که دارای کمرهای کشی هستند خودداری کنید. مانتو شما باید کاملا متناسب با اندام شما باشد .نه خیلی تنگ نه خیلی گشاد، اگر سایز مناسب خود را پیدا نمی‌کنید شروع به دوخت مانتویی طبق سایز خود کنید. استفاده از نقش‌های راه راه افقی و شطرنجی در مدل مانتویتان سبب درشت‌تر نشان دادن شما خواهد شد. خرید مانتو‌هایی که دارای شکاف‌های جانبی هستند برای اندام شما مناسب‌تر است.همچنین شما را به هنگام حرکت کمتر اذیت خواهند کرد.

 

مانتو مناسب افراد با شکم بزرگ

از خرید مانتو‌هایی که از قسمت کمر تنگ هستند خودداری کنید .زیرا با پوشیدن این نوع مانتو شکم شما بزرگ‌تر از آنچه هست نشان داده خواهد شد. از مانتوهایی که یک طرف لباس بر روی طرف دیگر پیچیده می‌شود یا یک فرم راسته دارند استفاده کنید . سعی کنید مانتوهایی را انتخاب کنید که در قسمت کمر و میانی بدن جیب، پلیسه و چین نداشته باشند.

 

مانتو مناسب افراد با سینه کوچک

برخی از خانم‌ها دارای سینه‌های کوچکی هستند این افراد برای انتخاب مانتو باید به برخی نکات توجه کنند. زنان دارای سینه‌های کوچک که اندام گلابی شکلی دارند و نیمه پایین بدن آن‌ها از نیم‌تنه بالایی آن‌ها بزرگ‌تر و سنگین‌تر است باید برای ایجاد تعادل، مانتوهای طرح‌دار و رنگ روشن با شلوارهای تکرنگ و ساده بپوشند اما همانطور که قبلا هم در دنیای مد نمناک توضیح دادیم اگر مانتو طرح‌دار انتخاب نمودید هرگز طرح‌های خیلی بزرگ را انتخاب نکنید و مانتو‌هایی که طرح‌های متوسطی دارند را انتخاب کنید. این افراد باید مانتوهایی انتخاب کنند که در قسمت سینه خود تزئینات دارند زیرا وجود تزئینات در ناحیه سینه موجب می‌شود سینه‌ها بزرگ‌تر به نظر برسند.

 

این افراد برای بزرگ‌تر نشان دادن سینه خود باید مدل‌هایی را انتخاب کنند که درست زیر سینه جمع می‌شود. این افراد برای بزرگ‌تر نشان دادن سینه خود باید پارچه‌های بافت دار یا براق را انتخاب نمایند. خانم‌های که سینه کوچک دارند برای بزرگ‌تر به نظر رسیدن سینه شان باید از مانتوهایی که در قسمت سینه دارای دگمه، تزئینات ، قلابدوزی و گلدوزی هستند، استفاده کنند.

 

مانتو مناسب افراد افراد قد بلند

خرید مانتویی که کاملا یک رنگ است قد شما را بلند‌تر از آنچه هستید نشان می‌دهد پس هر‌گاه به دنبال این هستید که کوتاه‌تر و مناسب‌تر از قد‌تان نشان دهید باید تیپ‌تان یک‌دست نباشد و حداقل از دو رنگ در تیپ‌تان استفاده کنید و به این نکته توجه کنید که رنگ‌ها در کنار هم هارمونی زیبایی را ایجاد کنند. مانتوهای خیلی کوتاه نیز قد بلند شما را بیشتر نمایان خواهند کرد بهتر است از مانتوهایی استفاده کنید که انحنای بدنتان را بیشتر نمایان کند مثل مانتو‌های کمردار.

 

مانتو مناسب افراد ریز اندام و قد کوتاه

خانم‌های که قد کوتاهی دارند باید مانتوهایی را انتخاب نمایند که قدشان را بلندتر از آنچه هستند نشان دهد . این خانم ها باید در انتخاب مانتو دقت کنند و برخی نکات  را مد نظر بگیرند. خانم‌های ریز جثه و قد کوتاه بهتر است از مانتوهایی که راه‌های عمودی باریکی استفاده کنند زیرا وجود خطوط عمودی آنها را بلندتر نشان می‌دهد. خانم‌های قد کوتاه نباید مانتوهای خیلی بلند انتخاب کنند زیرا موجب می‌شود که کوتاه‌تر دیده شوند ، مانتوهای که قد آن‌ها تا روی زانو هست برای این خانم‌ها مناسب‌تر است و قد آن‌ها را بلند‌تر نشان می‌دهد.

 

خانم‌های قد کوتاه نباید مانتوهای گشاد و کلوش انتخاب کنند زیرا آن‌ها را چاق و کوتاه‌تر نشان می‌دهد. این افراد بهتر است مانتوهای چروک نیز نپوشند. خانم‌های قد کوتاه بهتر است مانتو‌های ساده‌ای که تنگ و قالب تن هستند، انتخاب کنند و اگر سایز آستین و شانه مانتو بزرگ است به خیاط برای درست کردن آن بسپارند.

 

مانتو مناسب افراد با سینه بزرگ

برخی خانم‌ها سینه بزرگی دارند و دنبال مانتوهایی هستند که سینه آن‌ها را کوچک نشان دهد، این گونه مانتو‌ها ویژگی های را دارا هستند که در ادامه برای شما بازگو می‌کنیم. اینگونه خانم‌ها بهتر است، مانتوهایی با بالاتنه گشاد بپوشند تا سینه‌هایشان کوچک‌تر به نظر برسد و از پوشیدن مانتوهای تنگ که اطراف سینه کشیده می‌شود خودداری کنند. خانم‌هایی که سینه بزرگی دارند بهتر است مانتوهایی که در دو طرف دکمه دارند، نپوشند چرا که سبب بزرگ‌تر به نظر رسیدن سینه‌ها می‌شود.

 

برای اینکه توجه‌ها از سمت سینه‌های شما دور شود از لوازم جانبی ، روسری‌های رنگی زیبا ، کفش‌های زیبا استفاده کنید. مانتوهایی که بر روی سینه‌شان جیب دارند باعث جلب توجه به سینه‌های شما می‌شود پس این نوع مانتو‌ها را انتخاب نکنید. مانتوهای پلیسه‌دار و چین‌دار که سبب می‌شوند توجه از سینه‌های شما دور شود ، انتخاب کنید.