نخ جراحی

در عمل جراحی بخیه زدن به معنی دوختن بخشی از بافت بدنی است که توسط سرسوزن مخصوص و نخ جراحی انجام می شود. امروزه یکی از لوازمی که در تجهیزات پزشکی کاربرد زیادی دارد و در انواع مختلفی دسته بندی می شود، نخ جراحی است. ما در مقاله ی زیر به بررسی دسته بندی های مختلف نخ جراحی می پردازیم.

دسته بندی های مختلف نخ جراحی

نخ جراحی طبق ضخامت آن دسته بندی می شود. دسته بندی های مختلف نخ جراحی عبارتست از:

قابل جذب بودن و یا نبودن آن

مصنوعی و یا طبیعی بودن آن

مولتی فیلامنت

گفتنی است مهم ترین دسته بندی آن، قابل جذب بودن و یا نبودن آن است. 

انواع مختلف نخ های جراحی قابل جذب

نخ های جراحی قابل جذب انواع مختلفی دارد که عبارتست از:

کرومیک

کاتگوت

ماکسون و PDS

ویکریل و دگزان

انواع مختلف نخ های جراحی غیر قابل جذب

انواع مختلف نخ های جراحی غیر قابل جذب عبارتست از:

سیلک

نایلون

نخ های سیمی

نخ جراحی مولتی فیلامنت

نخ جراحی مولتی فیلامنت جزء نخ های چند رشته ای است که در میزان انعطاف متفاوت است. نخ تک رشته ای به نسبت چند رشته ای ها منعطف تر است و می توان آن ها را به راحتی گره زد. دقت نخ هایی که تک رشته ای هستند بیشتر بوده و ظرافت عمل نیز به وسیله ی آن ها بالاتر می رود.

پزشکان معمولا از نخ های جراحی تک رشته ای برای جراحی های اعصاب، چشم و قلب استفاده می کنند. نخ جراحی چندرشته ای به 2 نوع پیچیده و قیطان طبقه بندی می شود که نخ قیطان به لحاظ استفاده راحت تر است و گره هایی هم که با این نخ ها ایجاد می شود، پایدارتر و قطورتر است.

نخ های جراحی که از الیاف مصنوعی، الیاف طبیعی، کلاژن، الیاف فلزی و روده حیوانات تهیه می گردند، از ضعیف ترین آن ها که الیاف طبیعی هستند تا محکم ترین آن ها که الیاف فلزی هستند در موارد مختلفی از بافت های خارجی و داخلی بدن استفاده می شود.









هفت نکته برای نگهداری چاپگر

فناوری همیشه زندگی را ساده کرده است اما به نگهداری مناسب نیاز دارد. چاپگرها هم همینطور. مانند سایر لوازم دفتر، چاپگرها نیز به بروزرسانی ، نظافت و مراقبت مناسب نیاز دارند. حتی بدون داشتن اطلاعات حرفه ای می توانید با این هفت نکته و ترفند از چاپگر دفتر یا خانه خود مراقبت کنید.  و خود را از تعمیر پرینتر در مدت کوتاه بی نیاز کنید.

چک لیست نگهداری چاپگر

 

                        ·         راهنما را نادیده نگیرید

قبل از نصب چاپگر، ابتدا کتابچه راهنما را بخوانید. این کتاب کوچک دارای تمام اطلاعات مربوط به چاپگرهای شما از جمله قطعات ، نصب ، ضمانت و موارد دیگر برای طول عمر چاپگر است. در صورت بروز هرگونه مشکل ، یک کتابچه راهنمای چاپگر شما را راهنمایی می کند که چگونه می توانید آن را عیب یابی کنید حتی قبل از اینکه کسی چاپگر شما را تعمیر کند.

                        ·         مکان نگهداری

چاپگر مانند سایر دستگاه ها باید در جای مناسبی قرار داده شود. باید از گرما، رطوبت یا هوای خشک خارج شده از پردازنده رایانه دور باشد. این می تواند هد چاپ را مسدود کند و در نتیجه کیفیت چاپ پایین باشد. همچنین ، باید در گوشه ای از دفتر کار نگهداری شود که افرادی که از آنجا عبور می کنند به آن ضربه نزنند.

                        ·         تمیز کردن هدHYPERLINK "https://panteaco.ir/services/%d8%aa%d9%85%db%8c%d8%b2-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d9%87%d8%af-%d9%be%d8%b1%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1-%d8%ac%d9%88%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%81%d8%b4%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%86%d8%b2%d9%84/" پرینتر و داخل پرینتر

چاپگر باید بعد از استفاده داخل آن تمیز شود و روی آن پوشانده شود. این قطعات ظریف است که با گرد و غبار پوشانده می شود. در فواصل منظم آن را از داخل تمیز کنید تا از جمع شدن گرد و غبار و آلودگی جلوگیری شود. برای تمیز کردن از یک پارچه بدون پرز یا پنبه مرطوب استفاده کنید. همچنین ، برای جریان روان جوهر، باید هد چاپ را با آب گرم تمیز کنید. از استفاده از دستمال مرطوب برای همان کار خودداری کنید و اجازه دهید سر قبل از ثابت کردن کارتریج ها در جای خود خشک شود.

                        ·         کارتریج ها را جایگذاری و جایگزین کنید

پر کردن کارتریج های جوهرافشان یکی از جنبه های مهم عملکرد مناسب چاپگر است. فقط به دلیل گران بودن کارتریج های شارژ ، مردم تمایل دارند جوهر ارزان تری بخرند و چاپگر و کیفیت چاپ را خراب کنند. بنابراین ، همیشه سراغ خرید کارتریج های مارک دار و با کیفیت بروید که چاپگر را در شرایط مناسب و همچنین چاپهای شما را حفظ می کند. نکته دیگری که باید در نظر بگیرید زمان شارژ کارتریج است. منتظر خشک شدن کامل جوهر نباشید. هنگامی که چاپگر میزان افت کارتریج را به شما اطلاع داد ، آنها را دوباره پر کنید. هد چاپگر با کارتریج های خشک شده آسیب می بیند. همچنین ، قبل از تعویض کارتریج ، دستورالعمل ها را بخوانید. برای چاپ با کیفیت از لمس کارتریج از پایین خودداری کنید .

                        ·         جدیدترین درایور برای نصب

یکی دیگر از روش های عالی برای دور نگه داشتن چاپگر از هر مسئله ، به روزرسانی درایورها است. برخی از تولیدکنندگان به روزرسانی خودکار را ارائه می دهند اما برای برخی دیگر ، شما باید به روزرسانی دستی انجام دهید. اگر نرم افزار قدیمی است ، چاپگر شما نمی تواند نتایج دلخواه شما را ارائه دهد. این به روزرسانی ها راه حل ها را برطرف کرده و باعث بهبود نرم افزار چاپ می شوند.

 

                        ·         آن را خاموش کنید

زمانی که از چاپگر به مدت طولانی استفاده نمی‌کنید، چاپگر را خاموش کنید. این کار باعث افزایش عمر چاپگر می شود. لازم است چاپگرهای جوهر افشان به طور منظم مورد استفاده قرار گیرد در غیر این صورت نازل های جوهر به زودی خشک می شوند و منجر به چاپ خطی می شود. برای صاحبان مشاغل، چاپگر هر روز مورد نیاز است، اما اگر کاربر عادی هستید این مورد را درنظر بگیرید.

                        ·         کیت نگهداری

سرمایه گذاری برای خرید یک کیت تعمیر و نگهداری خوب است. این کیت شامل ابزارهایی است که به شما کمک می کند تا چاپگر خود را حفظ کنید ، مانند لوازم تمیز کردن ، غلتک و غیره. برای افرادی که مدت طولانی از چاپگر استفاده می کنند بسیار مفید است. علاوه بر مطالب ذکر شده در بالا، انتخاب نوع مناسب جوهر نیز نقش مهمی در عملکرد صحیح چاپگر دارد.

چاپگرهای مختلف از انواع مختلف جوهر به انواع مختلف جوهر نیاز دارند. بنابراین ، قبل از خرید و / یا پر کردن مجدد چاپگر ، به یاد داشته باشید که چاپگر لیزری از کارتریج های تونر (مبتنی بر پودر) و کارتریج های جوهر (مبتنی بر مایع) توسط چاپگرهای جوهر افشان استفاده میشود. همچنین، اگر جوهر بی کیفیت بخرید چاپگر چاپ بی کیفیت تولید می کند و هدها آسیب می بینند.

گرچه نکات گفته شده در نگهداری پرینتر میتوند به شما کمک کند تعمیر پرینتر را کمتر تجربه کنید، اما سرویس دوره ای پرینتر توسط یه کارشناس حرفه ای  نیز لازم است. شرکت کامپیوتر پانته آ در اصفهان خدماتی را تحت عنوان سرویس جنرال پرینتر ارائه میدهد که میتوانید با مراجعه به سایت شرکت در مورد آن بیشتر اطلاعات بگیرید.

حتی پس از تعمیر و نگهداری مناسب چاپگر، دستگاه ممکن است از کار بیفتد و نیاز به تعمیر دارد. در اینجا مواردی وجود دارد که ممکن است لازم باشد چاپگر موجود را تعویض کرده و چاپگر جدید را خریداری کنید.

 

لگو خانه سازی بزرگ

آجر خانه سازی کودکان یکی از اسباب بازی های کودکان است که علاوه بر سرگرم کردن آن ها تاثیر به سزایی در خلاقیت و شکوفا شدن استعدادهای آن ها دارد. احتمالا شما هم به یاد دارید زمانی که کودک بودید دوست داشتید خانه ای کوچک برای خودتان داشته باشید و با هر چیزی که به دست می آوردید این کار را انجام میدادید. امروزه با بیشتر شدن امکانات می توانید این خانه کوچک زیبا را برای کودکان خود به راحتی با آجرهای خانه سازی برآورده کنید.

تنها لازم است کودکتان را با آجرهای خانه سازی تنها بگذارید تا ببینید می توانند چه سازه های زیبایی را برای خود درست کنند و تا مدت های زیادی سرگرم شوند. همچنین این آجر خانه سازی کودکان می تواند یک هدیه عالی برای کودکان باشد که هرگز آن را فراموش نخواهند کرد.


قانون جذب عشق 2 – استفاده از قانون جذب در روابط

در قانون جذب عشق قسمت اول، به مفهوم قانون جذب عشق چیست پرداختیم و نکات کلی را در مورد استفاده قانون جذب در روابط بیان کردیم. در قانون جذب عشق و مبحث روابط این مسئله مطرح میشود که ما خودمان، چقدر خودمان را دوست داریم؟

چون جهان بیرون آینه درون است. این مسئله ای است که ممکن است تاکنون زیاد به آن فکر نکرده باشیم.

جهان بیرون آینه درون است یعنی هر چیزی که درون من است من همان را در بیرون خود میبینم. اگر من درون خودم فکر کنم جذاب نیستم، بیرون هم راه میروم یکی من را میبیند و میگوید شما جذاب نیستی!

اگر من فکر میکنم فردی شوخ طبع و بامزه هستم، در میان هر جمعی که قرار بگیرم هم یکی از جمع به من میگوید چقدر جذاب و بامزه هستی. هر چیزی که درون من هست من همان را بیرون می بینم.

من باید روی درون خودم کار کنم و از درون، خودم را دوست داشته باشم یعنی درون من این موضوع هست که من امیر شریفی دوست داشتنی هستم، من هر جا میرم نقل مجلس ام، همه من را دوست دارند و …

مهمترین مسئله در بحث روابط این هست که ما خودمان، خودمان را دوست داشته باشیم. پس به یاد داشته باشید قدم اول قانون جذب عشق این است که خودتان را خیلی دوست داشته باشید.

برای روشن شدن مفهوم عشق بخشیدن به دیگران، اول باید معنای عشق نبخشیدن به دیگران را بفهمید.

تلاش برای تغییر دادن طرف مقابل عشق بخشیدن نیست!

تصور این‌که شما می‌دانید چه چیزی برای طرف مقابل بهرت است عشق بخشیدن نیست!

تصور این‌که حق با شماست و طرف مقابل اشتباه می‌کند عشق بخشیدن نیست!

بازخواست، ملامت، شکایت، غر زدن، یا ایراد گرفتن از طرف مقابل عشق بخشیدن نیست!

این‌ها خلاف قانون راز جذب عشق است.

یکی از موضوعاتی که باعث می شود که ما در روابط مان شکست بخوریم، فکر کردن به روابط شکست خورده قبلی است.

این مسئله نیز بسیار جالب است که آن قدر به شکست خود فکر میکنیم که سناریویی مانند آن سناریو برایمان پیش می آید. مثلا با یک نفر وارد رابطه می شویم و قرار ازدواج میگذاریم اما یک هفته مانده به تاریخ ازدواج، طرف مقابل ما را ترک میکند. نفر دیگری نیز به همین صورت و نفر بعدی نیز همین طور و نفرات بعدی نیز همین ماجرا … یا شخص به ما خیانت می کند و یا شخص وسط رابطه، عاشق فرد دیگری میشود و ما را ترک میکند و … این اتفاقات مدام کپی پیست و تکرار می شوند.

اما سوال اینجاست که چرا این اتفاق ها رخ میدهند و این طوری میشود؟ پاسخ امیر شریفی به این سوال این است که وقتی این ماجرا اتفاق افتاد ترسیدید. شما این ترس را ادامه دادید. شما با فکر کردن به آن رابطه، ترس خود را ادامه دادید. احساس بد، اتفاقات بد به زندگی ما می آورند. احساس ترس نیز یکی از بدترین اتفاقات است که به زندگی شما آمده است.

راز جذب ثروت

قانون جذب ثروت چیست؟

در قانون جذب ثروت مهم نیست که کار شما چیست. شما اگر این قوانین را به کار ببرید، قطعا در زمینه ثروت به رشدی فراتر از آنچه الان به ذهنتان می رسد خواهید رسید.

چگونه ثروتمند شویم ؟ یکی از قوانین ثروت این است که یا عاشق کاری باشید که انجامش می دهید و یا کاری انجام دهید که عاشق اش هستید. حس خوب شما باعث می شود کارایی شما چند برابر شود. بتوانید ایده های خوب در کسب و کارتان پیاده سازی کنید و ایده ها را به بهترین شکل ممکن ارائه دهید. چرا که ایده وقتی به سراغ شما می آید که کارتان را در قلب تان داشته باشید و به کار خود عشق بورزید. اگر در کارتان عشق نباشد، انرژی و انگیزه هم نیست.

یکی دیگر از قوانین جذب ثروت که به عقیده من هیچ روش سریع تر دیگری برای جذب ثروت وجود ندارد این است که بابت هر پولی که وارد زندگی تان میشود شکرگذار باشید. کسانی که شکرگذار نیستند بدترین وضعیت مالی را دارند.

باید بابت تک تک پول هایی که وارد زندگیتان می شود خدا را شکر کنید. بابت تک تک معاملاتی که انجام میدهید و در آن سود می کنید خدا را شکر کنید، یک چیز ارزان می خرید خدا را شکر کنید، یک هدیه دریافت می کنید خدا را شکر کنید … و خدا را واقعا از ته دل تان شکر کنید.

اگر میخواهید پول وارد زندگیتان شود، باید پول را دوست داشته باشید. پول واقعا دوست داشتنی است و چیزی که گاها ما را از پول دور می کند همین دوست نداشتن پول است. ما در لایه های زیرین مغزمان پول را دوست نداریم و این باعث میشود ما به پول نرسیم.

آیا از قانون جذب برای ثروت استفاده می‌ کنید؟

دربا‌ره‌ پول چه احساسی دارید؟ بیشتر مردم می‌ گویند پول را دوست دارند، اما اگر به‌ اندازه‌ کافی نداشته باشند، نسبت به آن احساس خوبی ندارند. اگر کسی تمام پولی که نیاز دارد را داشته باشد، آن‌وقت به‌ طور یقین نسبت به پول احساس خوبی دارد.

اگر نگاهی به دنیای اطرافتان بیاندازید، خواهید دید که بیشتر مردم نسبت به پول احساس خوبی ندارند، زیرا بیشتر پول و ثروت دنیا دست حدود ۱۰ درصد از مردم است. تنها تفاوت میان ثروتمندان و سایرین این است که آن‌ها نسبت به پول بیش از آنکه احساسات بد نشان دهند، احساسات خوب بروز می‌دهند. به همین سادگی؛ جذب ثروت همین است.

چرا قانون جذب ثروت کار نمی‌ کند؟

دلیل اینکه بیشتر مردم نسبت به پول احساس بدی دارند این است که در موردش عقاید منفی دارند، و آن عقاید منفی وقتی بچه بوده‌اند به خورد ذهن ناخودآگاهشان داده‌شده است. عقایدی مانند “پول کثیفه” “پول فساد میاره” “آدم‌ های ثروتمند صادق نیستند” “پول خواستن معنوی نیست” و … .

وقتی بچه‌ اید هر چه والدین، معلم‌ ها یا جامعه بگویند می‌پذیرید. و بنابراین بدون این‌ که متوجه شوید، با احساساتی منفی نسبت به پول بزرگ می‌شوید.

“زمانی که پی ببرید هیچ کمبودی وجود ندارد، تمام دنیا از آن شما می‌شود.”