دنیای امروز، دنیای تجارت آنلاین است. با ارائه خدمات مجازی یا حداقل اطلاعات آنلاین در مورد کسب و کار خود، چند قدم از رقبای خود جلوتر خواهید بود. پشتیبانی از خدمات یا محصولات، گزارش محصولات جدید، هماهنگی خدمات حضوری و تبلیغات همگی به صورت آنلاین در دسترس است و نشان از کیفیت بالای شما در ارائه خدمات است. این باعث افزایش فروش شما می شود و کاربران از آن استقبال می کنند.
اما آیا صاحبان مشاغل باید پول زیادی خرج کنند یا برای ارائه خدمات آنلاین مانند توسعه وب سایت ها و برنامه ها تخصص داشته باشند؟ خوشبختانه پاسخ منفی است!
امروزه شرکت هایی وجود دارند که امکان ایجاد وب سایت و اپلیکیشن موبایل را با هزینه ای بسیار کمتر نسبت به استخدام یک طراح و توسعه دهنده فراهم می کنند. طراحی اپلیکیشن فروشگاهی و سایت توسط این شرکت ها نیاز به تخصص ندارد و شما می توانید بدون داشتن تخصص در این زمینه در کمترین زمان ممکن صاحب سایت، اپلیکیشن ها و المان های گرافیکی تبلیغات خود شوید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در این سایت ها ثبت نام کرده و از قالب ها و امکانات طراحی آن ها استفاده کنید.
طراحی اپلیکیشن فروشگاهی با اَپمون
اپمون یکی از قدیمی ترین شرکت های طراحی اپلیکیشن موبایل است که به شما امکان می دهد بدون نیاز به تجربه اپلیکیشن سازی، اپلیکیشنی مناسب برای کسب و کار خود تهیه کنید. در فرآیند طراحی اپلیکیشن فروشگاهی خود می توانید از قالب های آماده استفاده کنید و از امکانات طراحی ارائه شده برای ایجاد یک اپلیکیشن منحصر به فرد استفاده کنید. انواع صفحات موجود در سایت تحت عنوان ماژول در اختیار شماست تا بتوانید صفحات فروشگاهی، فرم های پولی آنلاین، صفحات اخبار یا محتوا، آلبوم های موسیقی، حساب های کاربری و غیره را داشته باشید.
با تکمیل طراحی اپلیکیشن فروشگاهی خود، می توانید آن را در بازارهای معتبری مانند گوگل پلی و کافه بازار به نمایش بگذارید. علاوه بر نسخه اندروید، می توانید نسخه iOS و وب اپلیکیشن (pwa) را نیز دانلود کنید. بنابراین آوردن برنامه ها به بازارهای iOS به شما محدود نمی شود.
ارائه مجموعه ای از خدمات مجازی شامل صفحات اجتماعی، وب سایت و اپلیکیشن برای شما راحت تر از ارائه تنها یکی از این پورتال ها برای ارتباط با مردم است. پس سعی کنید از همان ابتدا برنامه ای جامع برای این کار داشته باشید تا بیشترین هماهنگی را بین این پورتال ها داشته باشید. اگر شما یک سایت وردپرسی دارید و از یک توسعه دهنده اندروید مجهز به افزونه وردپرس استفاده می کنید، به راحتی می توانید وردپرس را به یک اپلیکیشن تبدیل کنید.
این موضوع در مورد افزونه ووکامرس برای سایت های وردپرس نیز صدق می کند که یک افزونه فروشگاهی است و اگر سایت فروشگاهی دارید می توانید به همین روش ووکامرس را به اپلیکیشن تبدیل کنید. بنابراین با قرار دادن هر محصول جدید در سایت خود، بدون نیاز به آپلود تصویر و توضیحات در اپلیکیشن، کاربر اپلیکیشن شما قادر خواهد بود با مراجعه آنلاین و ورود به اپ استور، محصولات جدید را مشاهده و خریداری کند.
ویژگی های اپلیکیشن های فروشگاهی اَپمون
پایگاه داده کاربر
اپمون به شما این امکان را می دهد که با ارائه یک حساب واحد و حفظ اطلاعات کاربران، خرید و اطلاعات کاربری آنها در هنگام ثبت نام، بانکی جامع از مشتریان داشته باشید. بنابراین ابتدا می توانید اطلاعات جامعه هدف خود را به صورت جداگانه و با اتصال به سایت وردپرس (در صورت داشتن) جمع آوری کنید یا از امکانات این ماژول در اپلیکیشن برای ایجاد پرداخت های درون برنامه ای و موارد دیگر استفاده کنید. .
امنیت برنامه
اپمون از ویژگی های امنیتی قابل قبولی برخوردار است. با احتساب امکان اسکرین شات و اسکرین شات از صفحات اپلیکیشن توسط کاربران، می توانید آن را اصلاح کرده و از آن جلوگیری کنید. امکان محدود کردن کپی متن، وجود بارکدخوان در برنامه و پوشه های امن برای فروشگاه ها از دیگر ویژگی های امنیتی اپلیکیشن های طراحی شده توسط اپمون است.
پشتیبانی
با سپردن طراحی اپلیکیشن فروشگاهی خود به شرکت اَپمون، شما از یکسال پشتیبانی و بروزرسانی رایگان اپلیکیشن برخوردار خواهید.
خرید آسان
این ویژگی به شما این امکان را می دهد که کالاها را به نمایش بگذارید تا مشتریان شما بتوانند تمام محصولات یا خدماتی را که ارائه می دهید مرور کنند. از طریق فروشگاه، مشتریان شما می توانند هر آنچه را که دوست دارند مشاهده، مرور و خرید کنند.
فیلترهای پیشرفته
هنگام جستجوی یک محصول در برنامه فروشگاه خود، مشتریان یا کاربران برنامه به راحتی می توانند فیلترهای پیشرفته مانند مواد، رنگ، اندازه و موارد دیگر را متناسب با ترجیحات خود انتخاب کنند. این کل تجربه کاربری را به سطح بالاتری می برد.
گزینه های پرداخت چندگانه
افزودن چندین گزینه پرداخت در برنامه خرید به کاربران امکان می دهد از طریق حالت پرداخت دلخواه خود هزینه را پرداخت کنند. این نه تنها آنها را راحت تر می کند، بلکه شانس تبدیل کاربران برنامه را بدون هیچ گونه اصطکاک افزایش می دهد.
در این مطلب قصد داریم به چند سوال کلیدی در ارتباط با نرم افزار CRM پاسخ دهیم. اینکه نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM چیست؟ مزایای CRM و استفاده از آن در کسب و کارها چه خواهد بود؟ و در نهایت اینکه آیا کسب و کار شما به نرم افزار CRM نیاز دارد یا خیر.
برای پاسخ به سوال CRM چیست باید بگوییم که این کلمه مخفف عبارت مدیریت ارتباط با مشتری است. مدیریت ارتباط با مشتری به هر ابزار، استراتژی یا فرآیندی گفته می شود که به کسب و کارها کمک می کند تا اطلاعات مشتریان را بهتر سازماندهی کرده و به آنها دسترسی پیدا کنند. در این مطلب، مقصود ما از CRM، نرم افزار CRM یا همان نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری است.
در حالی که مزایای CRM بسته به بخش یا صنعت مورد نظر متفاوت است، شش مورد از مزایای CRM که بر هر کسب و کاری تأثیر می گذارند عبارتند از:
امکان گزارش گیری قابل اعتماد
داشبوردهایی که داده ها را به صورت بصری نمایش می دهند
بهبود پیام رسانی
خدمات پیشگیرانه
افزایش بهره وری توسط اتوماسیون
همکاری ساده سازی شده
فرآیندهای دستی، زمان قابل توجهی را هدر می دهند. راه های بهتری هم برای انجام کارها وجود دارد. یک نرم افزار CRM قادر است با خودکار کردن ورود داده ها و کارهای تکراری و با ذخیره کردن ارتباطات تیمی مرتبط با حساب در یک رابط مشترک و واحد (و نه زنجیره های ایمیل گیج گننده) جایگزین فرآیندهای دستی شود.
استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری نه تنها منجر به بهبود کارایی می شود، بلکه می تواند موفقیت فروش را نیز به میزان 41% درآمد بیشتر به ازای هر کارشناس فروش بهبود بخشد.
گاهی اوقات دپارتمانها آنقدر غرق در کارهای روزمره خودشان میشوند که از عملکرد سایر بخشها و تأثیر بخش های مختلف بر یکدیگر بی اطلاع می مانند. در چنین شرایطی در حالی که مشتریان یا مشتریان بالقوه در حال تعامل با کسب و کار شما هستند، ممکن است متوجه شوند که به اصطلاح به این طرف و آن طرف پاس داده می شوند و اطلاعات نادرست به آنها داده می شود زیرا هیچ کس کاملاً مطمئن نیست که چگونه باید نیازهای آنها را برطرف کند.
یک نرم افزار CRM به هر کسی در سازمان این امکان را می دهد که چرخه حیات و سابقه مکالمات هر مشتری یا سرنخ را ببیند و دقیقا بداند که چگونه باید نیازهای آنها را برطرف کند. این دید اغلب از طریق ویژگی های مختلف نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری مانند داشبورد تیمی و قابلیت به اشتراک گذاری فایل انجام می شود.
گاهی اوقات، کارشناسان فروش از پذیرفتن مسئولیت مشتریانی که به اصطلاح «از درزها خارج شده اند» اجتناب میکنند. یا بدتر از آن، یک فرصت فروش مناسب را از دست می دهید زیرا هیچ کس مسئولیت تماس با سرنخ را بر عهده نگرفته است.
یک نرم افزار CRM به عنوان یک پایگاه داده متمرکز عمل می کند و داده های دقیقی را در مورد هر تعاملی که با مشتریان و سرنخ ها داشته اید ارائه می دهد. این به شما نشان می دهد که چه کسی، کجا و چه زمانی در مراقبت از مشتری کوتاهی کرده است. البته هدف این نیست که با انگشت به سمت کسی اشاره برویم، بلکه هدف داشتن یک تصویر واضح از پتانسیل های موجود برای بهبود و پیشرفت کسب و کار است.
با خرید نرم افزار CRM، می توانید رویکردی هدفمند برای مدیریت تجربه مشتری داشته باشید. به عنوان مثال، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری دانا به شما این امکان را می دهد مشتریانی که ارتباط از طریق موبایل و شبکه های اجتماعی را به ایمیل یا تلفن ثابت ترجیح می دهند، در یک گروه جداگانه طبقه بندی کرده و برای برقراری ارتباط با آنها از شیوه های موثر استفاده کنید.
اگر به صورت دستی سرنخ های فروش خود را ردیابی می کنید، ممکن است فرآیند روشنی برای پرورش آنها نداشته باشید و در نهایت فرصت های فروش را از دست بدهید. یک نرم افزار CRM می تواند از طریق قوانین اتوماسیون به کارشناسان فروش زمان پیگیری سرنخ را یادآوری کرده یا اطلاع دهد. همچنین به دلیل در اختیار داشتن اطلاعات ذخیره شده و سوابق ارتباطی، میتوانید بهطور یکپارچه، برنامههای پرورش سرنخ را از همان جایی که متوقف شده اند، ادامه داده و به این ترتیب به رابطهای که قبلاً ایجاد کردهاید، ارزش بیافزایید.
نرم افزار CRM دانا تمامی امکانات مورد نیاز برای فرایندهای مدیریت فروش و خدمات مشتریان را در اختیار شما قرار می دهد. برخی از امکانات اصلی نرم افزار CRM دانا عبارتند از:
مدیریت عملیات فروش
بانک اطلاعات مشتریان
توسعه کانال های فروش
اتوماسیون و مدیریت فرایندها
خدمات مشتری
افزایش بهره وری
گزارش گیری و تحلیل اطلاعات
سفارشی سازی
توسعه و یکپارچگی
زمانی که جوانب مثبت و منفی استفاده از نرم افزار CRM را می سنجید، مهم است که ریسک های احتمالی گردش کار و فروش دستی را مد نظر قرار دهید. کار با نرم افزار CRM شما را در موقعیتی قرار می دهد که می توانید تعاملات بین بخش های مختلف را ساده سازی کنید، تجربه مشتریان تان را بهبود بخشیده و سفارشی سازی کنید، و در نتیجه افزایش بهره وری و درآمد را تجربه کنید.
در این مطلب قصد داریم به چند سوال کلیدی در ارتباط با نرم افزار CRM پاسخ دهیم. اینکه نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM چیست؟ مزایای CRM و استفاده از آن در کسب و کارها چه خواهد بود؟ و در نهایت اینکه آیا کسب و کار شما به نرم افزار CRM نیاز دارد یا خیر.
برای پاسخ به سوال CRM چیست باید بگوییم که این کلمه مخفف عبارت مدیریت ارتباط با مشتری است. مدیریت ارتباط با مشتری به هر ابزار، استراتژی یا فرآیندی گفته می شود که به کسب و کارها کمک می کند تا اطلاعات مشتریان را بهتر سازماندهی کرده و به آنها دسترسی پیدا کنند. در این مطلب، مقصود ما از CRM، نرم افزار CRM یا همان نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری است.
در حالی که مزایای CRM بسته به بخش یا صنعت مورد نظر متفاوت است، شش مورد از مزایای CRM که بر هر کسب و کاری تأثیر می گذارند عبارتند از:
امکان گزارش گیری قابل اعتماد
داشبوردهایی که داده ها را به صورت بصری نمایش می دهند
بهبود پیام رسانی
خدمات پیشگیرانه
افزایش بهره وری توسط اتوماسیون
همکاری ساده سازی شده
فرآیندهای دستی، زمان قابل توجهی را هدر می دهند. راه های بهتری هم برای انجام کارها وجود دارد. یک نرم افزار CRM قادر است با خودکار کردن ورود داده ها و کارهای تکراری و با ذخیره کردن ارتباطات تیمی مرتبط با حساب در یک رابط مشترک و واحد (و نه زنجیره های ایمیل گیج گننده) جایگزین فرآیندهای دستی شود.
استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری نه تنها منجر به بهبود کارایی می شود، بلکه می تواند موفقیت فروش را نیز به میزان 41% درآمد بیشتر به ازای هر کارشناس فروش بهبود بخشد.
گاهی اوقات دپارتمانها آنقدر غرق در کارهای روزمره خودشان میشوند که از عملکرد سایر بخشها و تأثیر بخش های مختلف بر یکدیگر بی اطلاع می مانند. در چنین شرایطی در حالی که مشتریان یا مشتریان بالقوه در حال تعامل با کسب و کار شما هستند، ممکن است متوجه شوند که به اصطلاح به این طرف و آن طرف پاس داده می شوند و اطلاعات نادرست به آنها داده می شود زیرا هیچ کس کاملاً مطمئن نیست که چگونه باید نیازهای آنها را برطرف کند.
یک نرم افزار CRM به هر کسی در سازمان این امکان را می دهد که چرخه حیات و سابقه مکالمات هر مشتری یا سرنخ را ببیند و دقیقا بداند که چگونه باید نیازهای آنها را برطرف کند. این دید اغلب از طریق ویژگی های مختلف نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری مانند داشبورد تیمی و قابلیت به اشتراک گذاری فایل انجام می شود.
گاهی اوقات، کارشناسان فروش از پذیرفتن مسئولیت مشتریانی که به اصطلاح «از درزها خارج شده اند» اجتناب میکنند. یا بدتر از آن، یک فرصت فروش مناسب را از دست می دهید زیرا هیچ کس مسئولیت تماس با سرنخ را بر عهده نگرفته است.
یک نرم افزار CRM به عنوان یک پایگاه داده متمرکز عمل می کند و داده های دقیقی را در مورد هر تعاملی که با مشتریان و سرنخ ها داشته اید ارائه می دهد. این به شما نشان می دهد که چه کسی، کجا و چه زمانی در مراقبت از مشتری کوتاهی کرده است. البته هدف این نیست که با انگشت به سمت کسی اشاره برویم، بلکه هدف داشتن یک تصویر واضح از پتانسیل های موجود برای بهبود و پیشرفت کسب و کار است.
با خرید نرم افزار CRM، می توانید رویکردی هدفمند برای مدیریت تجربه مشتری داشته باشید. به عنوان مثال، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری دانا به شما این امکان را می دهد مشتریانی که ارتباط از طریق موبایل و شبکه های اجتماعی را به ایمیل یا تلفن ثابت ترجیح می دهند، در یک گروه جداگانه طبقه بندی کرده و برای برقراری ارتباط با آنها از شیوه های موثر استفاده کنید.
اگر به صورت دستی سرنخ های فروش خود را ردیابی می کنید، ممکن است فرآیند روشنی برای پرورش آنها نداشته باشید و در نهایت فرصت های فروش را از دست بدهید. یک نرم افزار CRM می تواند از طریق قوانین اتوماسیون به کارشناسان فروش زمان پیگیری سرنخ را یادآوری کرده یا اطلاع دهد. همچنین به دلیل در اختیار داشتن اطلاعات ذخیره شده و سوابق ارتباطی، میتوانید بهطور یکپارچه، برنامههای پرورش سرنخ را از همان جایی که متوقف شده اند، ادامه داده و به این ترتیب به رابطهای که قبلاً ایجاد کردهاید، ارزش بیافزایید.
نرم افزار CRM دانا تمامی امکانات مورد نیاز برای فرایندهای مدیریت فروش و خدمات مشتریان را در اختیار شما قرار می دهد. برخی از امکانات اصلی نرم افزار CRM دانا عبارتند از:
مدیریت عملیات فروش
بانک اطلاعات مشتریان
توسعه کانال های فروش
اتوماسیون و مدیریت فرایندها
خدمات مشتری
افزایش بهره وری
گزارش گیری و تحلیل اطلاعات
سفارشی سازی
توسعه و یکپارچگی
زمانی که جوانب مثبت و منفی استفاده از نرم افزار CRM را می سنجید، مهم است که ریسک های احتمالی گردش کار و فروش دستی را مد نظر قرار دهید. کار با نرم افزار CRM شما را در موقعیتی قرار می دهد که می توانید تعاملات بین بخش های مختلف را ساده سازی کنید، تجربه مشتریان تان را بهبود بخشیده و سفارشی سازی کنید، و در نتیجه افزایش بهره وری و درآمد را تجربه کنید.
به نقل از آریا نهال؛ افزایش کیفیت میزان باردهی درخت نهال گردو از عواملی است که باغداران از تمام روشهای مراقبتی برای رسیدن به این هدف تلاش میکنند. رشد بهینه نهال های مختلف و رسیدن به سود پس از دوره برداشت، نیاز به کسب اطلاعات و آگاهی لازم در این زمینه دارد.
باغداران حرفهای بدون دانش و تجربه کافی برای کاشت و پرورش نهال گردو اقدام نمیکنند. به این جهت که عدم وجود هر کدام از فاکتورهای مهم در پروسه کاشت، رشد و برداشت هر درخت، ما را به نتیجه مؤثر و قابل قبول نخواهد رساند. در این مطلب به معرفی انواع ارقام نهال گردو میپردازیم و به این سؤال اساسی که درخت گردو چند ساله بار میدهد، و به بیشترین میزان بازدهی میرسد، پاسخ خواهیم داد.
نهال گردو به عنوان رقمی پربازده، متقاضیان زیادی در نهالستانها برای خرید دارد. با این حال خرید نهال گردو و کاشت آن به تنهایی در کیفیت محصولات یک باغ یا باغچه تأثیرگذار نخواهد بود.
توجه به عوامل مهمی مانند شرایط جغرافیایی، آب و هوا، میزان آبیاری، خاک مناسب، نور آفتاب، هرس کردن، کوددهی و... از مهمترین فاکتورها در افزایش میزان بازدهی ارقام مختلف هستند. همچنین توجه به این فاکتورها ما را به پاسخ سؤال درخت گردو بعد از چند سال بار میدهد، میرساند.
یکی از مهمترین عوامل موثر بر رشد بهینه و پرورش درخت گردو، موقعیت جغرافیایی جهت کاشت نهال است. ارقام مختلف نهال گردو برای بازدهی بیشتر نیاز به نور کافی خورشید دارند. بدین معنا که اگر شما نهال گردو را در منطقهای کشت دهید که در طول روز به مقدار لازم از آفتاب تغذیه نکند، نمیتوانید انتظار باردهی مطلوب از نهال را داشته باشید.
آبیاری نیز از دیگر فاکتورهایی است که افراط و تفریط در آن اثر قابل توجهی بر روی رشد و میزان باردهی درخت گردو دارد. ارقام مختلف گردو در فصلهای بهار و تابستان نسبت به فصول سرد سال به آبیاری بیشتری نیاز دارند. کاهش میزان آبیاری باعث ایجاد بیماریهای مختلف مانند بیماری مربوط به ریشه درخت میشود.
رشد بهینه نهال به نوع خاکی که در آن کاشته میشود نیز بستگی دارد. درخت گردو باید در زمینی به کشت برسد که خاک آن از اسیدیته 6 تا 7 برخوردار باشد. همچنین زهکشی مناسب و حاصلخیزی خاک نیز نقش مهمی در رشد و افزایش کیفیت باردهی درخت دارد.
یکی از فاکتورهای مهم که بسیاری از باغدارن تازهکار به آن توجهی ندارند، رعایت فاصله مناسب کاشت است. دامنه رشد و گستردگی شاخ و برگهای درختان گردو به اندازهای است که ممکن است در پروسه رشد و باروری ارقام دیگر اختلال ایجاد کند. به همین جهت رعایت فاصله 6 در 6 متر برای این منظور، گزینه مناسبی خواهد بود.
همانطور که میدانید، ارقام مختلفی از درخت گردو در کشور ما کشت میشوند که شرایط و روشهای مراقبت و نگهداری از آنها، تقریبا مشابه یکدیگر است.
نهال گردو چندلر پیوندی
نهال گردو اسرائیلی
نهال گردو فرنور پیوندی
نهال گردو خوشه ای
نهال گردو ژنوتیپ
نهال گردو تویسرکان
نهال گردو کانادایی پیوندی
نهال گردو پدرو
درخت گردو کاغذی
درخت فرانکت
نهال فرنت
نهال دماوند و...
پس از کاشت نهال، معمولا سوالات بسیاری برای ما مطرح میشود که برای رسیدن به آنها باید مدت زمان مشخصی را به انتظار بنشینیم. یکی از تکراریترین سؤالات که شاید به ذهن شما هم رسیده باشد این است که درخت گردو چند ساله بار میدهد؟
برای پاسخ به این سوال ما نمی توانیم یک جواب مشخص و ثابتی ارائه دهیم. به این دلیل که نهال گردو ارقام متفاوتی دارد که هر کدام از آنها ویژگی و مشخصات منحصربهفردی دارند. در ادامه به معرفی انواع نهال گردو و سال باردهی آنها میپردازیم.
گونه چندلر پیوندی از پرفروشترین ارقام موجود در بازار است که از نظر اقتصادی سود قابل توجهی برای باغداران به همراه داشته است. نهال گردوی چندلر پس از سال اول شروع به باردهی میکند اما این عدد به معنای بازدهی اقتصادی و سوددهی واقعی درخت نخواهد بود.
نهال گردو چندلر زمانی که به سن بلوغ یعنی سنین بین 6 تا 10 سالگی برسد، میتوانید با بیشترین سود، بهترین بازدهی را از درخت داشته باشید. می توان برای هر درخت گردو چندلر بالغ 250 الی 300 کیلو گردوی سبز را پیش بینی کرد که در مقایسه با سایر ارقام، بیشترین باردهی را به خود اختصاص داده است.
این نهال نیز از درختان پربازده محسوب میشود. نهال اسرائیلی از سال دوم پس از کاشت شروع به باردهی میکند. نکته قابل توجه در کشت و پرورش این درخت، افزایش میزان سوددهی آن در هر سال است.
به این معنا که کیفیت باردهی درخت در سال سوم نسبت به سال دوم، پیشرفت چشمگیری خواهد داشت. در زمان برداشت از نهال اسرائیلی شما میتوانید از درخت انتظار باردهی بیش از 150 تا 200 کیلو را داشته باشید.
این گونه از ارقام مختلف درخت گردو، از مقاومت بالایی در برابر سرما برخوردار است و این عامل باعث شده تا محدودیتی برای کاشت نهال در مناطق سردسیر وجود نداشته باشد.
فرنور در گروه درختانی قرار دارد که در زمانی کوتاه شروع به باردهی میکنند. معمولا پس از گذشت 1 سال این نهال تولید محصول را شروع میکند.
توجه داشته باشید که هر چقدر درخت به سن بلوغ نزدیکتر میشود، به همان اندازه میزان باردهی و تولید محصول نیز افزایش پیدا میکند.
در صورت فراهم بودن شرایط مناسب جهت رشد و پرورش نهال، این رقم تا صد سال نیز به عمر مفید خود ادامه میدهد. میانگین باردهی درخت گردو فرنور همانند چندلر در حدود 250 الی 300 کیلو می باشد.
رقم خوشهای، نهالی مقاوم در برابر سرما بوده و بهترین مکان از نظر جغرافیایی برای کاشت آن، مناطق سردسیر است. اگر قصد کاشت این نهال را دارید، بهترین زمان برای کشت پس از فصل زمستان است. گونه خوشهای در شرایط مناسب پس از سال دوم رشد شروع به باردهی میکند.
از نظر اقتصادی نیز عمر مفید درخت به سود باغداران خواهد بود. میانگین باردهی درخت بالغ گردوی خوشه ای همانند نژاد اسرائیلی بوده و در حدود 150 الی 200 کیلو می باشد.
یکی دیگر از ارقام پربازده گردو، نهال ژنوتیپ است که پس از 1 سال و رسیدن به سن بلوغ به بهترین زمان برای سودآوری میرسد. این نهال قابلیت کاشت در مناطق معتدل و گرمسیر را دارد.
توجه داشته باشید که زمان باردهی نهال ژنوتیپ از سال اول شروع میشود اما با گذشت زمان و رسیدن به سن 6 سالگی، میزان باردهی به شکل قابل توجهی افزایش پیدا میکند. مقدار باردهی درخت گردوی ژنوتیپ در حدود 250 کیلو برآورد می شود.
تویسرکان یکی از بهترین و سودآورترین ارقام گردو در کشور ایران محسوب میشود. محصول این درخت از کیفیت قابل توجهی برخوردار بوده و از نظر اقتصادی کاملا به نفع باغداران عمل میکند. نهال پربازده تویسرکان از سال سوم شروع به باردهی کرده و بین سنین 5 تا 7 سالگی به بهترین مرحله تولید محصول میرسد.
هر درخت تویسرکان در هکتار حدود 7 تا 8 تن محصول میدهد. با وجود اینکه عمر مفید این نهال از ارقام دیگر کمتر است اما در همین سن 60 تا 80 سالگی شما میتوانید بیشترین محصول با بهترین کیفیت را از این نهال دریافت کنید.
یکی دیگر از گونههای درخت گردو، نهال غیربومی کانادایی است که از قیمت مناسبی در بازار نیز برخوردار است. رقم کانادایی پیوندی، نهالی دیرگل بوده و گزینهای مناسب برای کاشت در مناطق سردسیر است.
در پاسخ به سؤال درخت گردو بعد از چند سال بار میدهد، به این جواب میرسیم که نهال کانادایی از سال دوم شروع به باردهی کرده و بیشترین میزان باردهی آن از سال هفتم عمر آن شروع میشود که در حدود 200 کیلو می توان از آن باردهی انتظار داشت.
همانطور که مشاهده کردید به منظور پاسخ به سؤال درخت گردو چند ساله بار میدهد، بین ارقام مختلف، به جوابهایی متفاوت رسیدیم. نهال پدرو باردهی خود را از سال اول شروع کرده و با گذشت زمان و رسیدن به سن 5 سالگی میتوانیم بیشترین سود و بازدهی را از اینگونه داشته باشیم. همچنین عمر مفید اقتصادی این رقم به 100 سال نیز میرسد.
یکی دیگر از ارقام محبوب بین باغداران و مصرفکنندگان، نهال گردو کاغذی است که قابلیت کاشت در مناطق مختلفی را دارد. گونه کاغذی نیز از سال اول شروع به باردهی کرده و در سالهای بعد به بیشترین میزان سوددهی خود میرسد.
همانطور که در این مطلب ذکر کردیم، زمان و مقدار باردهی هر رقم نهال درخت گردو متفاوت است و یک پاسخ مشخص ندارد.با وجود اینکه شرایط کاشت و نگهداری از ارقام مختلف نهال گردو تقریبا یکسان است، کسب اطلاعات لازم در خصوص کاشت و پرورش هر گونه، در میزان بازدهی آن نقش مهمی خواهد داشت.
شما همچنین می توانید با مراجعه به وب سایت (مرکز خرید نهال آریا نهال ariyanahal.ir) نسبت به خرید نهال و مشاوره جهت احداث باغ مراجعه نمایید.
پیچ نوعی اتصال است که به صورت استوانه ای رزوه می شود که معمولاً از فلز یا فولاد ساخته می شود که سطح استوانه ای پیچ را احاطه کرده است. موارد استفاده پیچ ها را گاهی در سطح فرو می کنند تا نوک رزوه ای تیز داشته باشند، گاهی پیچ ها با مهره مناسب در نری و مادگی برای اتصال قطعات به یکدیگر، انواع مختلفی از سرپیچ ها یا به اصطلاح پیچ ها وجود دارد، پیچ ها بسیار زیاد هستند. کاربردها در زندگی روزمره و دامنه آنها، کاربرد آنها در صنعت و زندگی انسان بسیار گسترده است، مانند استفاده از پیچ در پریزهای برق یا استفاده از پیچ در پالایشگاه های صنعتی یا استفاده از پیچ در صنعت پزشکی یا استفاده از پیچ. در صنعت خودرو طیف گسترده ای از پیچ ها مانند سر شش گوش، سر شش گوش، سر مته، اتاق، سر استوانه ای، سر گنج، خروس، چوب، ام دی اف، سر مربع و غیره.
پیچ آلنی
پیچ آلنی یا پیچ آلن یک استوانه رزوه دار است که از آچار آلن برای بسته و باز کردن استفاده میکند که گل پیچ آلنی گاهی به صورت خزینه ، سرگرد و مغزی می باشد.
جنس پیچ آلنی
جنس پیچ آلنی از فلزمی باشد که در سه گرید 8.8، 10.9 و 12.9 یا استیل در دو گرید 304 و 316 ساخته شده است که تولید و مورد استفاده قرار می گیرد.
استانداردهای تولید پیچ ??آلنی
استانداردهای مختلفی برای تولید و استفاده از پیچ های آلن مانند astm، din یا iso وجود دارد. برخی از رایج ترین استانداردهای مورد استفاده برای پیج آلنی به شرح زیر است:
1- پیچ آلن با سر 912 یا ISO 4762
2. پیچ آلن سرصاف (تخت) din 7991 یا ISO 10642
3. پیچ آلن سرگرد 7380 یا ISO 7380
4. پیچ آلن مغزی din 916 یا iso 4026
موارد مصرفی پیچ آلنی
پیچ های آلن معمولا در مواردی که امکان استفاده از آچار و پیچ گوشتی وجود ندارد استفاده می شود و کاربرد اصلی این نوع پیچ ها در قطعات و دستگاه های صنعتی می باشد.
استفاده پیچ آلن در اتصالات
اتصالات مورد استفاده در کنار پیچ آلن شامل مهره های شش گوش و واشر تخت می باشد.
فروشگاه اینترنتی صنعت گستر سامان پیچ عرضه کننده و توزیع کننده انواع پیچ آلن در سایزهای مختلف می باشد
برای اطلاعات بیشتر و قیمت پیچ آلن با فروشگاه صنعت گستر سامان تماس بگیرید.