آموزش طراحی وب سایت با زبانی ساده

آموزش طراحی وب سایت یکی از مقوله های مهم در عرصه کسب و کارهای اینترنتی به خصوص برای افرادی که جویای شغل هستند به شمار می رود و بیشتر مد نظر اشخاصی است که علاقه خاصی به دنیای وب و طراحی وب سایت دارند اما خیلی از اشخاص از این موضوع آگاه نیستند که آموزش طراحی وب سایت شامل چه مراحلی است.

اگر از آن دسته اشخاصی هستید که این مقاله را مطالعه می کنید پس حتماً علاقه خاصی به آموزش طراحی وب سایت دارید و قبل از هر چیزی باید این را بدانید که طراحی یک سایت خوب به هزینه های زیادی نیازمند است و اگر از مراحل ایجاد یک سایت اطلاع داشته باشید به راحتی می توانید طبق سلیقه خودتان یک سایت را طراحی و راه اندازی کنید.
بنابراین ما بر آن شدیم تا به صورت اجمالی و با زبانی کاملاً ساده آموزش طراحی وب سایت را برای اشخاصی که مایلند به این حیطه وارد شوند بیان کنیم و گریزی به مباحث تخصصی و فنی طراحی سایت بزنیم که در کل این آموزش چطور شروع می شود و به کجا ختم می شود و امید داریم بعد از این آموزش بتوانید مسیر طراحی سایت را پیدا کنید و بیشتر از قبل به یادگیری تخصص های لازم و مورد نیاز برای طراحی و راه اندازی سایت باشید.

آموزش طراحی وب سایت از کجا شروع می شود؟

به طور حتم یکی از مهمترین پیش نیازهایی که می توان برای ورود به دنیای برنامه نویسی و آموزش طراحی وب سایت بیان کرد این است که آشنایی خوبی با زبان انگلیسی داشته باشید به خاطر اینکه خیلی از منابع نفیس و عالی در زمینه برنامه نویسی و IT به زبان انگلیسی است و اگر قرار بر این است که از این منابع به نحو احسن استفاده کنید باید به دنبال تقویت زبان انگلیسی خودتان باشید.
اما اجازه دهید به سراغ مراحل آموزش طراحی وب سایت برویم و با این مراحل به صورت کامل آشنا شویم و قبل از آن باید به این موضـوع توجه کنیـد که سـایت هایی که امروزه فعال هستند از دو قسمت فرانت‌اند (Front end ) و بک‌اند (Back end) تشکیل شده اند. فرانت اند همان بخش هایی هستند که کاربر می تواند آن را در مرورگر مشاهده کند و بک اند هم همان بخش های مربوط به پردازش های سمت سرور هستند.

 مرحله اول: آموزش طراحی وب سایت با یادگیری زبان HTML

آموزش طراحی سایت

در پاراگراف قبلی به این موضوع اشاره کردیم که فرانت اند بخش هایی هستند که برای کاربر در مرورگر قابل مشاهده است و این قسمت با استفاده از زبان نشانه گذاری HTML ایجاد و ساخته می شود که در اصل این نوع زبان برنامه نویسی به مانند اسکلت، چهارچوب و بدنه اصلی یک وب سایت است.
در حقیقت می توان اینگونه گفت که زبان برنامه نویسی سمت سرور شما هر چه باشد باید به صورت کامل در مورد زبان برنامه نویسی اچ تی ام ال آشنایی داشته باشید و بدون این زبان هیچ وب سایتی در دنیای وب وجود خارجی نخواهد داشت. پس اولین قدم و اولین مرحله در آموزش طراحی وب سایت این است که زبان برنامه نویسی و نشانه گذاری HTML را فرا بگیرید.

 مرحله دوم: آموزش طراحی وب سایت و یادگیری زبان برنامه نویسی CSS

مرحله اول از آموزش طراحی وب سایت از اهمیت زیادی برخوردار است اما فراگیری زبان HTML به تنهایی نمی تواند ملاک خوبی برای ایجاد یک ظاهر زیبا برای وب سایت باشد. پس مجبور می شوید از مرحله دوم این آموزش استفاده کنید که یادگیری زبان CSS است و به وسیله تکنولوژی هایی که در زبان CSS وجود دارد بتوانید به زیبا سازی صفحات وب سایت تان کمک کنید، به گونه ای که کاربر پسند باشد.
به نسبت زبان برنامه نویسی HTML در بحث آموزش طراحی وب سایت، استفاده از زبان برنامه نویسی سی اس اس (CSS) یک مقدار سخت تر و پیچیده تر است اما شایان ذکر است که یادگیری آن ساده و آسان است و یکی از دلیل هایی که می توان برای یادگیری ساده این زبان برنامه نویسی بیان کرد این است که بعد از اینکه یک بار کدهایی را نوشتید که به زیباتر شدن ظاهر وب سایت منجر شود به طور حتم آنقدر به این زبان علاقمند خواهید شد که با علاقه و شور و اشتیاق بیشتری به سمت آموزش طراحی وب سایت و یادگیری این زبان قدم بر می دارید و بعد از یکی دو هفته به طور کامل آن را فرا خواهید گرفت.

 مرحله سوم: یادگیری و فراگرفتن زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت

یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی که برای آموزش طراحی وب سایت به آن نیاز دارید جاوا اسکریپت (JavaScript) است و به وسیله این زبان برنامه نویسی و امکانات بیشماری که دارد می توانید انیمیشن های متفاوت و متنوع، اسلایدر، تاریخ و ساعت و خیلی از موارد دیگر را به سایت تان اضافه کنید.
یک نکته ای که باید مد نظر داشته باشید این است که یادگیری زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت به نسبت دو زبان نشانه گذاریHTML  و  CSSیک مقدار زمان بر است و برای آموزش طراحی وب سایت باید وقت بگذارید تا این زبان را یاد بگیرید.

این زبان های برنامه نویسی و زبان های نشانه گذاری که بیان کردیم به نوعی در نحوه ایجاد ساختار ظاهری سایت یا به اصطلاح همان فرانت اند به شما کمک می کند که یک ایده و طرح کلی از سایتی که مد نظرتان هست را پیاده سازی کنید. اما در این بین ابزارها و تکنولوژی های دیگری هم هستند که به شما این کمک را می کنند که بتوانید ظاهر سایت را طراحی کنید و قبل از این کار باید چند مورد از اصطلاحاتی که وجود دارد را فرا بگیرید.

 آشنایی با فریم‌ورک (Framework) در آموزش طراحی وب سایت

فریم‌ورک (Framework) که به آن چهارچوب هم گفته می شود در اصل مجموعه ای از کدها، توابع برنامه نویسی و کلاس ها است که در قالب یک پکیج به برنامه نویس ها ارائه می شود تا این اشخاص بتوانند پروژه های نرم افزاری خودشان را طراحی کنند.
در آموزش طراحی وب سایت اگر بخواهیم ساده تر صحبت کنیم باید بگوییم که این فریم ورک ها در اصل یک سری کدهای آماده و از قبل نوشته شده هستند که در طراحی سایت می توانید از آن ها استفاده نمایید و استفاده از فریم ورک ها می تواند باعث افزایش سرعت و بهبود عملکرد پروژه شود که مهمترین و معروف ترین فریم ورک که سازگاری مناسبی با HTML و  CSS  دارد بوت‌استرپ (Bootstrap) است.

خیلی از طراحان حرفه ای سایت ها به وسیله همین فریم ورک ها و در عرض چند ساعت می توانند ظاهر کلی سایت را طراحی و پیاده سازی کنند و این نشان دهنده این است که در آموزش طراحی وب سایت استفاده از این فریم ورک ها می تواند به شما خیلی کمک کند.

 ادامه مقاله در لینک زیر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.