اسنپ

اگه پیگیر دنیای تاکسی های اینترنتی باشید؛ میشه گفت که این روزها تعداد اون ها به اندازه‌ای افزایش داشته که انتخاب هر کدوم برای یه نقل مکان ساده، می تونه به راحتی هر کسی رو سردرگم کنه. از طرف دیگه، چالش جدیدی پیش روی کسایی که می خوان کارشون رو با این تاکسی های مدرن امروزی شروع کنن هم وجود داره. البته همیشه توی انتخاب کردن عجله جایز نیس! چون ممکنه یه مورد نسبت به موارد دیگه، بهتر یا یکم نامناسب باشه. اگه جزو دسته ی دوم هستین، و می خواید بدونید کدوم یکی بهترین تاکسی اینترنتی برای رانندگان محسوب می شه، سعی کنین تا قبل از تصمیم گیری، این مطلب رو از دست ندین.

jv7u_1.png

یکی از پررنگ‌ترین اتفاقایی که به واسطه اسنپ و بقیه تاکسی‌های آنلاین ایجاد شده، بحث اشتغال هست.

به‌ دلیل حضور تاکسی‌های آنلاین، درآمد خیلی از افراد کاهش پیدا کرد و حتی عده‌ای از شغل رانندگی برای شرکت‌ها و آژانس‌ها استعفا دادن یا اخراج شدن، اما همین اسنپ و تپسی و بقیه استارتاپ‌های این حوزه صدها هزارتا شغل ایجاد کردن.

میشه گفت حدود ۱ میلیون نفر توسط اونها به طور مستقیم مشفول به کار شدند که حدود ۴۰% اونا فعال محسوب میشن؛ این میزان اشتغال‌زایی توی کشور ما که طبق آمار رسمی بین ۳ تا ۴ میلیون بی‌کار داره جای تامل داره.

بخش بزرگی از این افراد شاغل رو راننده‌ها تشکیل میدن. از حدود ۴۰۰ هزار راننده فعال توی تاکسی‌های آنلاین عده‌ای به شکل کار تمام وقت مشغولن و عده‌ی دیگه، پاره‌وقت یا شغل دوم.

خب، مشغول بودن توی این شغل مزایای خودش رو داره؛ از «رئیس خودت بودن» گرفته تا «محدود به بازه زمانی نبودن».

 

بررسی اسنپ و تپسی

تاکسی های اینترنتی از سال ۹۴ فعالیت خودشون رو آغاز کردن. این آغاز فعالیت در جهت بهبود جابجایی و کنار گذاشتن دشواری های پیش روی مسافران صورت گرفت. از بین موارد موجود، به عنوان بهترین تاکسی اینترنتی برای رانندگان که این روزا اسمشون سر زبونا افتاده، میشه اسنپ و تپسی رو نام برد. درسته که هر دوی این تاکسی ها مشابه هم دیگه ان، اما مزایا و معایبی توی هرکدوم وجود داره که باعث میشه؛ انتخاب هر کدوم با توجه به این فاکتور ها صورت بگیره.

اسنپ (Snapp)

o8ff_2.png

مهمترین ویژگی یکی از بهترین تاکسی اینترنتی برای رانندگان، میزان درآمد اونه. باید بدونید که، میزان درآمد رانندگان اسنپ براساس کاهش کمیسیون ۱۵ درصدی به اونها ارائه می شه. اما پاداش دهی به رانندگان همواره وجود داره.

برای ثبت نام راننده در اسنپ لطفا به لینک روبرو مراجعه کنین. ثبت نام راننده در اسنپ

از طرف دیگه میشه گفت که، روند تسویه حساب تو این شرکت به صورت یک روز در میون انجام می شه. البته با توجه به عوامل متعددی که تو این حوزه وجود داره، میزان درآمد در هر ساعت، بخاطر تعداد سفرها متغیره.

فاکتور بعدی برای انتخاب بهترین تاکسی اینترنتی برای رانندگان اینه که اسنپ در صورت لغو یک سفر خاص توسط مسافر، مبلغی رو به راننده ارائه میده.

شما به عنوان یه راننده در اسنپ، درآمد و سفر های بیشتری خواهید داشت. چونکه این تاکسی اینترنتی حدود 580 هزار نفر کاربر فعال داره، که باعث رشد ۱۰۰ درصدی استفاده از اسنپ در ایران شده. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بدونید رانندگان فعال توی این شرکت بیمه ندارن.

– از جمعه (۳۰ فروردین ۹۸) پرداخت برای رانندگان اسنپ در روزهای تعطیل فعال شده.

در صورت داشتن حساب در بانک‌های ملی، ملت، صادرات، سپه، تجارت و پاسارگاد تسویه حساب رانندگان اسنپ در روزهای تعطیل نیز انجام میشه.

– توان‌یابان، خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران کسر کمیسیون نخواهند داشت.

-هزینه سفر با اسنپ بسته به موقعیت‌های مختلف به صورت پلکانی دستخوش تغییر میشه و با در نظر گرفتن میزان عرضه و تقاضا به صورت میانگین افزایش یا کاهش پیدا می‌کنه.

اسنپ توی ساعات طرح ترافیک از سفرهایی که مبدا یا مقصد اونا داخل محدوده طرح باشه، کمیسیون دریافت نمی‌کنه. بنابراین برای راننده‌ها این دسته از سفرها جذاب‌ترن.

درآمد در تاکسی اینترنتی اسنپ به الگوی رانندگی راننده اسنپ و اینکه چه زمانی راننده فعالیت می کنه(مثلا اگه در زمان اوج سفرها باشه –یعنی صبح های زود یا بعداز ظهرها- قطعا مسافر بیشتری وجود داره) و بقیه عوامل بستگی داره و قطعا اگه راننده اسنپ الگو رانندگی اصولی و مناسبی داشته باشه، می تونه درآمد خوبی کسب کنه.

اسنپ برای جذب راننده جدید، پاداش هایی رو برای معرفی یک راننده توسط رانندگان اسنپ در نظر گرفته که از ۲۵ هزار تومان تا ۶۰ هزار تومان متغیره.

به طور مثال در شهری مثل تهران یه راننده اسنپ با حدود ۱۰ سفر (یا ۱۰ مسیر) در روز می تونه میانگین درآمد روزانه ۱۵۰ هزار تومان داشته باشه.

البته رانندگان اسنپ توی شهری مثل مشهد، شرایط بهتری دارن، دلیل اونم کم بودن ترافیک نسبت به تهران هستش.

تپسی (TAP30)

5ipp_3.png

تاکسی اینترنتی تپسی یه مدت بعد از اسنپ معرفی شده. هزینه ی سفر برای مسافران توی این اپلیکیشن تاکسی اینترنتی، یه ذره ارزون تر از اسنپه، و می تونه از این لحاظ هم برای عده‌ای از مسافران در اولویت باشه. برعکس اسنپ، توی تپسی در صورت لغو سفر مبلغی به راننده تعلق نمیگیره.

اگه می خواین در تپسی به عنوان راننده استخدام بشین باید بدونین که مبلغ کمی برای شروع کار و استعلام های مربوط و از شما دریافت میکنن.

اگه میخواین در تپسی مشغول به کار بشین لطفا اینجا رو بخونین ثبت نام راننده در تپسی

توی تپسی پاداش ها بر اساس دوره های مختلف به رانندگان داده میشه. کمیسیون توی این تاکسی اینترنتی به صورت ۱۵ درصد محاسبه میشه. لازمه بدونین که بررسی پیشینه‌ی راننده در تپسی به صورت استعلامی هست و مبلغی از این لحاظ از شما دریافت نمیشه.

در تپسی همچنین هیچگونه بیمه‌ای برای رانندگان در نظر گرفته نشده اما تعداد کمتر رانندگان این تاکسی اینترنتی باعث میشه که این شرکت هنوز هم راننده بیشتری ثبت نام کنه.

سرویس و مزایایی که توی تپسی ارائه می شه، پایه و اصلی هست، و می‌تونه جزو بهترین تاکسی اینترنتی برای رانندگان به حساب بیاد.

براتون نقاط ضعف و قوت تپسی و اسنپ رو گفتم. دیگه ریش و قیچی دست خودتون و تاکسی آنلاین بهتر رو انتخاب کنین.

با حضور تاکسی های اینترنتی شرایط برای رانندگان آژانس های سنتی چجوری میشه؟ بهتر یا بدتر؟

خیلی از رانندگان آژانس‌های سنتی به دلیل هزینه های پایین تر تاکسی های اینترنتی، ازین وضعیت ناراحتن ولی در واقعیت شرایط بهتری برای رانندگان فراهم شده.

                     ·با درگرفتن رقابت بین اپلیکیشن‌ها کمیسیونی که راننده به آژانس سنتی پرداخت می‌کنه، کم‌تر می‌شه و پول بیش‌تری تو جیب راننده میمونه.

                     ·راننده آژانس نیاز نداره مسیر برگشت رو خالی برگرده یا تو خیابون دنبال مسافر بگرده. و در نتیجه ضریب اشغال خودرو‌ تقریبا دو برابر می‌شه.ضمن این که از بابت آلودگی هوا و ترافیک هم به نفع شهره.

                     ·چون بازار کاراتر می‌شه و تابع تقاضای حمل و نقل به سمت راست میره (یعنی بازار حمل و نقل بزرگ‌تر میشه) تقاضای بیشتری هم به سمت راننده‌ها میاد.

                     ·اسنپ و تپسی هنوز سیاست قیمت‌گذاری لحظه‌ای منسجمی ندارن و بیشتر پاداش موردی به رانندگان پرداخت می‌کنن، ولی اگر این‌ نوع سیاست‌ها را هم اعمال کنن تعرفه رانندگان متناسب با ترافیک و وضعیت رانندگی تغییر زیادی میکنه.

                     ·و هنوز جای زیادی هست که خدمات ارزش‌افزوده (مثل تحویل بسته، سرویس مدرسه، خرید و…) هم به این قضیه اضافه شده و درآمدهای جدیدی برای رانندگان خلق کنه.

موج اضافه شدن به تاکسی‌ های اینترنتی از سوی رانندگان آژانس روز به روز بیشتر میشه. نرخ‌های مقرون به صرفه‌تر و سریع السیر بودن تاکسی‌ های آنلاین، مسافران رو تا حد زیادی راضی کرده، حتی مقابله به مثل اتحادیه آژانس‌داران با ساخت اپلیکیشنی مشابه با نام «آژانسی» هم توفیقی نداشت و عدم استقبال از اون باعث تعطیلی‌اش شد.

 



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.